20 Ocak 2012 Cuma

Gündemimiz Cansu!

Çınar okulda Montessori grubuna geçtiğinden beri yeni bir kankası var: Cansu. Cansu ondan (Ms. Züleyha'dan öğrendiğim kadarıyla) 1,5 yaş büyük tatlı bir kız çocuğu. Banu'nun da dediğine göre, Mira, Çınar ve Cansu iyi arkadaşlarmış... hatta "iyi bir üçlü" denebilirmiş.

Son bir aydır da bizim evde her gün Cansu'dan bahsediliyor. Geçen gün okulda Cansu ve Çınar çay partisi yapmışlar. Bizim okulda sınıfların önünde minik birer masa ve iki sandalye var. İsteyen çocuk, bir arkadaşını orada "özel zaman geçirmek ve sohbet etmek" için çay partisine davet edebiliyor. Artık kim kimi davet etti partiye onu bilmiyorum; ama, birlikte "çok sevdikleri çilekli çay"larını içip kurabiyelerini yemişler. Cansu öğlen uyumuyormuş; ama, uyku saatinin sonunda uyku odasına dalıp Çınar'ın giyinmesine yardımcı oluyormuş: tişörtünü tutuyormuş, kazağının çıtçıtlarını ilikliyormuş... 

Ben bu giyinme hikayesini duyunca, anlaşıldı, demiştim, arkadaşlıkla karışık bir abla ya da anne şefkati durumuyla karşı karşıyayız. Zira, Çınar sınıfın en miniği. Pek de yanılmamışım... bakınız geçen günkü anne-Çınar diyaloğu:

Çınar: Aneee, Cansu bana 'anneemm' diyoo... ne için annem diyo? O benim annem değil ki arkadaşım, sen benim annemsin!
Anne: Seni çok sevdiği için öyle diyordur, tatlım. Hem sen Cansu'dan biraz daha küçüksün ya...
Çınar: Çok seviyor di miee? Evet...

(Hem tembel hem gururlu erkek; kıza üstünü başını giydirmeyi bilir ama 'annem' deyince gurur yapar!)

Ve bunun akabinde dün aralarında geçen konuşma (kaynak Ms. Züleyha):

Çınar: Cansu, sen benim annem misin?
Cansu: Hayır arkadaşınım...
Çınar: hee, arkadaşımsın di miii?

(Devreleri yanan erkek...)

Ve bu sabah:

Çınar: Anne ben Cansu'yu kızdırdım. Bu yüzden o benim arkadaşım değilmiş artık!
Anne: Aaa, neden kızdırdın?
Çınar: Çünkü o beni kızdırdı!
Anne: Olsun annecim, bazen arkadaşlar birbirilerini kızdırabilirler. Ama sonra birbirlerini çok sevdikleri için yeniden arkadaş olurlar.
Çınar: Evet...

Ah bu erkek çocuklarının naifliği ve kız çocuklarının anaçlığı!!! Heyecanla bekliyorum yeni Cansu-Çınar diyaloglarını...

1 yorum:

senay c dedi ki...

Cansu-Çınar ne güzel kalpleriniz var:)))
Bu arada Cansu'nun annesinin ne dediğini de öğrenmiş olduk O'nu giydirirken:)))
çok güzeller çokk