27 Kasım 2012 Salı

Meyve ve Sebzeleri Güvenle Tüketmenin Yolu!

Google Reader'da bloglar arasında gezinirken, sevgili Benden Bizden'in bu çok yararlı yazısına rastladım. İzniyle paylaşıyorum ve çok teşekkür ediyorum...

Kabuğuyla meyve-sebze tüketmek daha sağlıklı iken, kullanılan tarım ilaçları nedeniyle günümüzde bundan korkar olduk. Benden Bizden çok kolay, her evde bulunan malzemelerle bu zehirlerden nasıl kurtulacağımızın formulünü vermiş:

Bir bardak su
Bir bardak sirke
½ limon suyu
Bir tatlı kaşığı kabartma tozu


Bu karışımı ister spreyli bir şişeye koyup kabuklu meyvelerinizin -yıkandıktan sonra- üzerlerine sıkıp 5 dakika bekleterek afiyetle yiyin; isterseniz de marulunuzu, üzümünüzü bu karışımın içinde 5 dakika bekletip ondan sonra tüketin. İki yöntemle de, meyvelerin kabuğundaki zararlı maddelerden arındırmış olacaksınız.

Afiyet olsun!!!

6 yorum:

Seda dedi ki...

Moral bozmak gibi olmasin ama kabugunda ilac olan meyve/sebze icin en guvenli yol kabugunu soymak. Organik olmayan herseyin kabugunun soyulmasi oneriliyor..

Unknown dedi ki...

Kabartma tozunda da katki oldugunu duymustum, sanirim karbonat daha iyi olabilir.

Missinem dedi ki...

ya evet mutlaka böyle bir yola başvurmalı sonuçta kimyaal atıklar ilaçlar fln kalabiliyor. bu arada blogunla yeni tanıştım ben de beklerim missinem.blogspot.com :)
sevgiler...

Benden Bizden dedi ki...

Ne yiyip içeceğimizi bilemediğimiz şu dönemde bir nebze faydalı olur herkese umarım.
Sevgiler :)

ZEYNEP dedi ki...

Başak'cım tweet gördüm şimdi bir tane..Sen bana yaz ben sana gonderirim? aklına gelmediyse askolsun :) Sevgiler, Zeynep

larcencielblog dedi ki...

Ay Zeynep geldi yani aslında da, profesyonelliğinize halel gelmesin dedim :)) Dur mail atıyorum :) Teşekkürler!