13 Haziran 2013 Perşembe

#ellerimiztaksimedkiannelerde Anne Terliği > Toma+Biber Gazı+Plastik Mermi!*

*Başlık Twitter'dan alıntıdır...

-------------------------------

18 gündür Gezi Parkı'nda direniyor o çocuklar. Orada yatıp kalkıyorlar. Benim çocuğum için, herkesin yarını için yapıyorlar bunu! Dün İstanbul Valisi "anneler, çocuklarınızı alın parktan; can güvenliklerini garanti edemeyiz" dedi. Yine dün "parka 24 saat içinde müdahale edilecek" açıklaması yapıldı...

Valla kimse bir şey yapmadı; kendileri kaşındılar.

Çünkü anneler parka gitti! Ama çocukları almaya değil; el ele tutuşup onları korumak için zincir olmaya!

Kaynak: Twitter

Kaynak: Twitter

Kaynak: Twitter

Birazcık insanlık öğretmeye, birazcık "insaf" demeye, birazcık vicdanlara ses olmaya; çokça da gerçekten çocuklarını korumaya, destek olmaya gittiler. Her birinin ellerinden öpüyorum; ve şu direnişin başından beri ilk defa gerçekten İstanbul'da, orada olmadığıma çok üzülüyorum! 

Çünkü, işin içine anneler girmişse, orada bir duracaksın. Çocuğunu canı pahasına savunacağını bileceksin. Bir annenin canına tak ettiyse, harekete geçmeden önce düşüneceksin! Kendimden biliyorum; söz konusu Çınar'sa, bambaşka biri oluyorum!

Ve o terlik var ya o terlik, başlıkta yazdığı gibi, her türlü silahtan daha etkilidir. Hedefini şaşmaz, feleğini şaşırtır. Bu yazıyı okuyup da hiç terlik isabet etmemiş olan var mıdır, bilmiyorum. Azınlıkta olmayanlar ne demek istediğimi anlarlar :)

Bu gece orada olup da bizi kendilerine hayran bırakan, yüreğimize umut tohumları aşılayan harika anneler... ve benim gibi -kimseye bırakamadığından- uyuyan çocuklarının başında durup yürekleri ağızlarında aynı coşkuyu hissedenler... ellerinizden öpüyorum!

Ve İyi Cüceler'den, Çınar'ın da pek sevdiklerinden olan, bir kitap önerisiyle bu yazıyı noktalıyorum...


Her anne başka... bizim annelerimiz bambaşka!!!

#direngeziparkı


4 yorum:

ZEYNEP dedi ki...

ve bence Başak, hiç biri annelerin orada zincir olacağını kestiremedi..Dün gece orada çocuklarına destek olan, siper olan anneler gidişatı da bir nebze olsa değiştirdiler.Dahasına da ihtiyaç var ama olsun. Onlar dün gece desteğe değil de çocuklarını toplamaya gitselerdi, belki de bugün TOMA lar parkın içinde olurdu.. Ben bunu hissettim dün gece. Ayrıca bu post içinde ellerine sağlık :)

bveç dedi ki...

Ben de önceden planlandığını hiç düşünmedim; yani "hadi zincir olalım" dendiğini... Bu yüzden güzeldi zaten!

Umarım müdahaleler tüm illerde durur artık. Ve bir daha olmaması için gerekli yasal zemin sağlanır!

Öpüyorum çok, sevgiler...

Didem dedi ki...

son görsel harikaymış :) Leyla ile Mecnun'un senaristi Burak Aksak da benzer şeylerden bahsediyor: "başbakanla görüşmeye o kadar ünlü tip gideceğine şu çemberdeki annelerden üçü gitseydi, bugün polisle parktakileri öpüşüp barıştırırdı. kimse de "ama ben bir şey yapmadım ki" diye karşı çıkamazdı. haklı haksız fark etmez. anne öpüştürür, barıştırır. sonra da hep beraber perde takmaya giderdik."

bveç dedi ki...

Burak Aksak çok güzel söylemiş hakikaten Didem :) Umudumuz annelerde, hadi bakalım...