29 Aralık 2010 Çarşamba

Ve Bir Yıl Böyle Geçti... (Vol.3)

Şimdi de sıra Çınar'ın başardığı işlerde... Aslında, okudukça "benim oğlum geçen senenin başında bebekmiş; şimdi abi olmuş" dedim!

Çınar Yaptı:

23.02.2010
Koltuğa desteksiz tırmanmayı başardı -üstelik de elinde Tonimer şişesiyle!

06.04.2010
telefonda annesiyle sohbet etti
Çınar: anneeeemmmm
Anne: Canııımmmm, nereye gittiniz siz?
Çınar: atta! (dışarı)
Anne: N'aptınız 'atta'da aşkım?
Çınar: Po po po (top oynadık)
Anne: Afferin annecim, öpüyorum seni o zaman!
Çınar: muck muck muck (öpücük efekti)

21.04.2010
21:30'dan 07:30'a kadar hiç uyanmadan uyudu! (Bunu hep yap, bir daha yap...)

26.04.2010
çocuk parkında kaydırağın merdivenine tek başına tırmandı, kaydıraktan da kimse tutmadan kaydı! Zevkine varınca da bu turu 50 kez üst üste tekrarladı :)

28.04.2010
gece yatırırken önce mırıldandı sonra da -hala uyuyorken- "baaavuuuu" dedi!

04.05.2010
yemeğini tamamen kendisi yemek istedi, benim de yedirmeme kesinlikle izin vermedi! (yorulup da sıkılınca devralabilim ancak :>)

18.05.2010
Vicks kavanozunu koklayıp "nııııneee!" dedi :)

03.06.2010
"hani sağ kolun deyince" sağ kolunu, "peki sol?" deyince sol kolunu havaya kaldırdı!

07.06.2010
ellerinden sonra sağ/sol ayağını, sağ/sol gözünü, kulağını da gösteriyor artık...

08.06.2010
kimseye ve hiçbir yere tutunmadan merdiven indi (3-4 basamak, ama olsun :D)

14.06.2010
Korkuluksuz ve de bariyersiz yatakta yattı, düşmeden bütün gece mışıl mışıl uyudu :)

15.06.2010
Ben işe giderken benimle gelmek istedi, "hadi sen de babanenle çamaşırları yıka" dedim, hemen el sallayıp "ba-baaa" dedi. Sonra ben "öpücük de ver aşkım, hadi bay bay da yap" falan diye kapıda oyalanıyordum, bir an önce çamaşırları yıkamak için koşarak kapıya geldi, baaam diye kapıyı yüzüme kapattı :)))

15.06.2010
sabah 7'de uyanmış, yatağından inmiş, odasının kapısını açmış, ben sesleri duyup da kalkana kadar koridora çıkmış, "aaa aaa" diye şaşırarak geziniyordu :))

30.06.2010
Dün kreşten almaya gittiğimde önce biraz mızlayarak sarıldı, sonra elleriyle ve "ggııhhhaaaaa" diyerek bir yerleri göstermeye başladı. Bir de nasıl anlatmaya çabalıyor! Önce anlamadım, sonra baktım, büyük çocuklarla çadır kurmak için salıncağı ve salıncak atı yukarı toplamışlar. Bana dehşet içinde onu anlatıyormuş :)

02.07.2010
Sabah yuvaya bıraktığımda, daha öğretmeni kucağına alır almaz bana dönüp, ağlayarak da olsa, "ba-baaa" dedi -hem ağlarım, hem giderim :))

13.07.2010
dün gece bir ara şunları seri şekilde diyerek uyandı: anne anneeee, babaaaa, babaaaa, ananeeeee, dede, dede, dedeeeee, attaaaaaa!!!!

30.07.2010
yatağının yanındaki komidinin üzerine çıkıp yatağına önce balıklama, sonra da çivileme atlamayı (uçmayı) keşfetti!

05.08.2010
dün ilk okkul gezisine gitti -Eymir'e. FYI: Hiçbir yeri ıslanmadan geri geldi :)

05.08.2010
İlk 2 kelimeli cümlesi: "obbö be-be!"
(Su içmek için elinden bıraktığı otobüse beklemesini söyledi.)

16.08.2010
Gece 2-5 arası uyuyamadı bir türlü, babasıyla beni nöbetleşe ayağa dikti! Sabah uyandığında "N'oldu tatlım, niye uyuyamadın gece? Sıcak mıydı, bir yerin mi ağrıyordu?" deyince "uf uf uf uf" diyerek sıcak olduğunu anlattı!

16.08.2010
Kendince kelimeyi olumsuz yaptı: "Tamam" deyip, başını olumsuz anlamda salladı -"tamam değil" demek istedi :P

19.08.2010
Trafik ışıklarını çözdü. Trafikte giderken, kırmızı yanınca "duruyoruz" işareti yapıyor, yeşil yandığı zaman sevinçle haber veriyor, koşalım işareti yapıyor (durmayı sevmiyor arkadaş...)

20.08.2010
Lavaboda suyla oynamak istedi. Giderde birikmiş birkaç domates kabuğu ve yemekten kalan bir kaç patates parçasını görünce, onları işaret ederek bana "at!" dedi. Hepsini çöpe attırdı, lavaboyu sildirdi bana bir güzel, ondan sonra suyla oynamaya başladı!

20.08.2010
Yemeğinin sonunda kalan iki küçük küp patatesi vermeyeyim dedim (çok yemişti, kusar falan, diye). Yemeğinin bittiğini görsün diye tabaklarını gösterdim. Yoğurda "bitti" dedi, sonra tabağa baktı, kalan iki patatesi de eliyle yedikten sonra "mamaaaaam!!!" diyerek olayı noktaladı!

23.08.2010

Ankamall'da yemek yedi, hem de kendisi yoğurdunun tamamını bitirdi, makarnaya da kendisi başladı ama yoğurt daha tatlı gelince makarnanın kalanın ananesi yedirdi... veeee, hiçbirşeyle oyalanması gerekmedi :)

25.08.2010

Tavuk çorbasından ilk kaşığı içtikten sonra "gak gak" demiş. Gurme oğlum :))

13.09.2010

tatilden dönüşte, kreşe ağlamadan gitti!!! Yaşasın!!!

20.09.2010

Mıknatıslı balıklarla oynarken kocaman dişli köpekbalığını gösterip "bak, ağzında kocaman dişleri var" dedim. Hemen (Gölde kitabını okurken, kocaman balığın geldiği sahnede yaptığımız gibi) ellerini açıp "çat" diyerek kapattı!!! Bağlantı kurmasına bayılıyorum!!!

22.09.2010

yatağın üstünde tutunmadan zıpladı.

23.09.2010

Yine minik bir bebeğin başından ayrılmadı. "Bebet, çüçüt (bebek, küçük)" diye diye sevdi, kundağının üstünden ellerini öptü... ve millete yine "annesi bak, kardeş istiyor bu" dedirtti!!!!

01.10.2010

"dedenin", "Çınar'ın" gibi iyelik eki kullanmaya başladı.

06.10.2010

uyanır uyanmaz "bavuuu kubaaayeeee" diye çığırmaya başladı, hatıra olarak saklamaya çalıştığım son bavuu'lu kurabiyeyi hapur hupur yedi!

07.10.2010
Tatil videolarını izlerken arkadan geçen arkadaşı Irmak'ı görüne önce sevinçle "Iımaaak!" dedi, sonra da "Kaaabooldu.. teeze, kııddııı!". Sonra Yasemin'i görünce de yine "bavuu kubaayeeee" :)

08.10.2010

Yolda geçen otobüsün tekerleklerine bakıp "teteeele" dedi ve kendi ayaklarını gösterdi :)))

08.10.2010

Emir kipi ve geçmiş zamanı ayırdı, doğru kullandı! Sabah elmayı uzatıp "kabuunu soy" dedi. Soyup verince de "soyduu" :)

16.10.2010

Çınar, Tv'de gördüğü bir şey üzerine "Kokkor" dedi. Ben anlamayıp "köprü mü, evet köprü" diye saçmalarken kulağını tutup "kugaaanaa", boğazını tutup "buajııımmm" diye gösterdi ve annesine aslında "doktor" demek istediğini anlattı!

05.11.2010

Bütün zamanları ve iyelik eklerini doğru kullanıyor artık...

18.11.2010

Rüyasında bağırdı: a-la-tııııyyyyyy!!!!!!

22.11.2010

Calliou ile tanıştı ve kaynaştı! Fekat güzelmiş, annesi de onu fark etti!

24.11.2010

Ritim dersini 30 dk boyunca pür dikkat izlemiş, bütün direktiflere uymuş, sınıftan kaçmaya çalışmamış, şahane perküsyon çalmış :)

30.11.2010

Hilal Hanım "did you put on your galoshes?" diye sorduğunda ayağına bakmış!

01.12.2010

Okulda neler yaptığını sorunca anlattı: "Kookor deeldi, kugaana baktı, aacıma baktı..." (Doktor gelmiş, kulağın bakmış, ağzında bakmış...)

23.12.2010

Body'sini dudaklarının üstüne kadar çekti ve "bak anne, ben komi-dedeyim!" dedi! Meğer body'den kendine bıyık ve sakal yapmış; komik dede olmuş :)))

27.12.2010

Çınar'a "bana davul konseri verir misin?" dedim. Davulun başına gitti, eliyle davulun üsründen bir şey alırmış gibi yaptı ve bana VERDİ!!! Sonra da "dayul kogeyi veedim ben" dedi :)))))
29.12.2010
Okkulda patates baskısı yaptı; Calliou'da da gördüğü için patateslerin kesilmesini zor beklemiş...

Hiç yorum yok: