29 Aralık 2010 Çarşamba

Ve Bir Yıl Böyle Geçti... (Vol.4)

En eğlencelisini en sona sakladım! Minik adam son bir yılda neler yumurtlamış, 2 yaş neden gerçekten çok keyifli, okumaya azmederseniz anlayacaksınız :)

Herkese yeniden mutlu yıllar!!!

Çınar Ne Dedi?

06.04.2010

en sonunda "anneeemmmm" de dedi :)

02.08.2010

Anne: Bugün kahvaltıda ne yapacağım sana biliyor musun Çınar?
Çınar: ??
Anne: Hani tavada yapıyorum, yumurtayla?
Çınar: Omle!!!!!

05.08.2010

Anne: Akşam babaannenlere gideceğiz, Emre'yi göreceğiz, Mehmet'i göreceğiz...
Çınar: Beee? (halasının kızı, bebek Bahar'ı soruyor...)

16.08.2010

anane, Bon Bon, aç, oku! (Anneannesine Uç Uç Böceği Bon Bon'u okumasını emrediyor arkadaş)

31.08.2010

Anane oyyo gir! (anane havuza gir)

31.08.2010
Ukak gittii, ba baaa! (ucak gitti bay bay)

31.08.2010
Balka eyye gitti (balca eve gitti)

13.09.2010

Sahilde oynarlarken arkadaşı Irmak'a seslendi: "Iımaak, bibiyaaa, bibiyaa" Bibiya, pipisi için bulduğu yeni kelime; "bak ben pipim açık geziyorum" demek istemiş olabilir :)

16.09.2010

Hafta başında beri dişi ağrıyan dayısını sabah görünce önce "daaayii" diye sevinçle bağırdı, sonra da elini dişine götürerek "diçi?" dedi :)

7.09.2010

Sapanca'da "aa Çınar bak Güneş de burada" diyen annesine "ü-üüüüüü" dedi :)))

12.10.2010

Akşam eve geldiğimde Çınar'ı ağzında emzikle görünce "aaa, bebek kuşlara vermedin mi sen onu, ağlıyorlarmış ama" dedim, hemen emziği ağzından çıkarıp "anne ku al, memeni bebet ver!" dedi :)

12.10.2010

B: Çınar, dedenin arabası ne?
Ç: Nöno (Renault)
B: Peki bizim arabamız ne?
Ç: Totoya! (Toyota)
(valla biz öğretmedik, laf arasında konuşurken öğrenmiş...) İyice erkek çocuk oldu!

14.10.2010

"Come here" okuldaki arkadaşlarından birini kapıdan gördüğünde söylemiş!

16.10.2010

Atanüür boguk! Adamlaa, teemir yapıolar... (asansör bozuk, adamlar tamir ediyorlar/yapıyorlar)

16.10.2010

Ç: (altını değiştiriken, birden) Naani
B: Evet Daniel?
Ç: Mommy!
B: Nasıl yani?
Ç: Naani, mommy!
B: (yok canım, der, ama şüphelenir de) Daniel annesine ne diyor Çınar?
Ç: Mommy!

18.10.2010

Çınaay anane biteenee, dayııı kartayı, anneee oğluummm!! (Çınar anneannesinin bir tanesiymiş, dayısının kartalıymış, annesinin "oğlummm"muş :D)

18.10.2010

Buudaa puteene biniyoom, aama, kukaadaa balık puteene in in! (Meali: Burada -yani park yerinde- pusetime bineceğim, ama, yukarıda balıkların yanında pusetten ineceğim)

18.10.2010

Bitenee ördet aggın, kuu kodandıı, kuu katti! (Bir tane azgın ördek kuğu kovalamış, kuğu kaçmış)

21.10.2010

Sabah daha gözünü açar açmaz "biteene aggın köpet, elinii, nanaaağınıı, kulaaanı, haammm yapar!" (Dedesiyle dün parkta gezmişler, sokak köpeği görmüşler, dedesi 'bak bu köpek evcil değil, elleme, ısırabilir, demiş... arkadaş da çeşitlemiş işte :D)

22.10.2010

Açayeee, kankaammm!!!

28.10.2010

B: Biz yarın nereye gideceğiz Çınar'cım?
Ç: Ayıt-kaaaba! Atayürt uyuyoo...

28.10.2010

uyumadan önce, anneannesine "anne kuş memeni getir"

28.10.2010

B: Okulunuzun kapısında ne asılı Çınar?
Ç: Bayyak (bayrak)
B: Ne renk peki?
Ç: Kımıni (kırmızı)
B: Üstünde ne var?
Ç: Aydedeee!!!!

01.11.2010

"Çınar yalnız" (hastayken evde kalıp, okula gidemediği için demiş)

02.11.2010

Öğlen, yemek vakti, babaannesine "karnım acıktı" demiş. Uyuyacağı vakit de odasına gidip "uyku zamanı"!!!


04.11.2010
Çınar'ın alnının sıcacık olduğunu fark edince "anne, ateşleniyor bu" dedim anneme. Çınar hemen atladı: "Capoyy" :))

05.11.2010
"Bis toduklaaa, buugi yapiyoluuss" (Animal Boogie okurken, biz çocuklar boogie yapıyoruz, demek istiyor)

05.11.2010

Bu otobüş çüçüt diil (parmak hayır anlamında sallanır). Bu otobüş büyüt, maani! Gidiyoooo!!! Teteleii, dönüyooo! (kendi ayağı gösterilir)

05.11.2010
İngilizce kitabını okuyamayıp resimlerine göre hikaye anlatmaya başlayan anneannesine "ananee okuyamıyooo" dedi!

05.11.2010

Kımıni alabayı çuya koodum... dedenin alabasını çuya kooocam. (arabaları su dolu kaba daldırıp çıkartırken... kırmızıyı koymuş; dedenin arabası dediği gri araba, onu koyacakmış.)

06.11.2010
İtfae alabası naninaninani yapiyooo...

09.11.2010

Kocaman bi sayı kamon göödüm! (kocaman bir sarı kamyon gördüm)

13.11.2010

Anane, kıç! (Kanepeye "çık" manasında...)

15.11.2010

Ece fıstık, Ece badem, badem!

19.11.2010

Anne, "sakın" suyu açma! (banyo küvetinin tıpasını kaldırmamamı istiyor aslında...)

24.11.2010

Anne, yeçil ıçıkta duuma, giiittttt!!!!!

24.11.2010

Anne, sakın Çinay'ı giidi(r)meeee!!!!!

25.11.2010

bir, iti, döt, beş, yedi, tekiz, dokuz, onnn!!!

29.11.2010

Biz anane ebiye didiyoz. Anane ebide park vay. Parkta aggın töpet gok! O töpet topal!

30.11.2010

Anne, bu neymiş?

30.11.2010
Anane, bana dabulu dabulu beybi tiviyi aç!

01.12.2010

Miss Alem çallasın beni! (Miss Alev sallayacakmış onu!)

05.12.2010
B: İtfaiye arabasını kim kullanır?
Ç: İtabiyeci
B: Traktörü kim kullanır?
Ç: Çipçiii
B: Tekneyi kim kullanır?
Ç: Balıkçııı
B: Polis arabasını kim kullanır?
Ç: POlisçiiii!!!!!!

07.12.2010

Anne bak, tu birintisi bar; Çinay bop bop bop dapcaaak!

08.12.2010

Anaaane kooooş, otöbüşün deeeldiiii... otöbüş deeeldi, didiyoooooo!!!!!!

08.12.2010
Anne Çinay bu ağaca "kıççak" çimdiii!

09.12.2010
Ben 'Düücaaan Düücaaan" diye baarcam, Düücan yanıma deeelcek!

09.12.2010
Baba ben a(d)cıktım, pooça al bana baba(d)cim!

10.12.2010
Anne sen buaya gel, otuuurrr; Düücan sen alabayı kullaaaan!

10.12.2010
Anneçinin önlüğünden yeken daptı, denice yeeken açtı! (Yaramaz Bebeğin Maceraları'ndan)

14.12.2010

Ece buaya geeeeel, Ece buuda uyuuuu!!!

14.12.2010
Ç: Anne geeel, buaya otuuuur!!!
B: Arabayı kim kullanacak o zaman annecim?
Ç: Tan!!!

15.12.2010
("muhteşem" 2 hoşgeldin!)
Ç: Ben kakami (kafamı) yele vuucam!
B: Vurma annecim, canın acır
Ç: Vuuucaaaam!!!
B: Peki vur o zaman
Ç: Ben kakami yele vuuumiicaaam işte anneeee!!
------
Ç: Ben çolapiyi (çoraplarımı) kendim giiicem
B: Peki giy tatlım
Ç: (biraz denedikten sonra) ben kendim giyemiyoom
B: Ben yardım edeyim mi?
Ç: I-ıııh, ben kendim giiceeeeem!!!!
B: Peki giy annecim.
Ç: Giyemiyom işteeee (ühühüüüüüüüüü)

15.12.2010
(sabah kaka yaptıktan sonra altını değiştirirken) benim bibiyam koç kötü kokuyo annee!!

16.12.2010

Ben Miş Alem'e vuudum, ücdüm ben Miş Alem'i. Öcü diledim, üücmiceeem bi daa...

20.12.2010
(Sabah bez değiştirdikten sonra çıplak kaçmaya çalışıyor evde. Normalde bezini ve body'sini giydirip izin veriyorum. Bugün öksürüyor diye giydirmeyeyim dedim...)
Ç: Ben kaçcaaam
B: Hayır, bugün çıplak kaçmak yok. Öksürüyorsun, bu konuda hiç tartışmayalım Çınar!
Ç: Anne taaatışşşş Çinay'laaaaa!!!!!

21.12.2010
(Yoldan geçen çöp arabasını gördükten sonra)
Ç: Ben çöp kamonunu tutcaaam (ellerini açar)
B: Tatlım o çok büyük, evdeki oyuncak çöp kamyonunu tutarsın gidince
Ç: I-ııh, ben "nomal" çöp kamonunu elimle tutcaaam!!!!

21.12.2010
B: sen hangi ilaçları kullanıyorsun Çınar?
Ç: Calpol, Pedituş, balikyaaa...

21.12.2010
"Pokak tuuyu" töpet Kaayu'nun tediçini kookuttuuu!!!

21.12.2010
Ç: Anne ben Calpol istiyom
B: Öyle durduk yere ilaç içilmez Çınar'cım, hasta olunca veririm ben sana Calpol
Ç: (yalandan öksürür) öhö öhö, bak anne, hasta oldum ben!

22.12.2010
Buası koç pis olmuş, akşam babam buayı tüpürd(c)eeek!!! (Fayansları yeni döşenen banyoyu sabah gören Çınar'ın yorumu)
24.12.2010
Çiçek şeklindeki kurabiyeyi yerken, yan yana iki yaprağı kaldığında bana döndü ve "anne bak, kalp" dedi :)

24.12.2010
Yolda iki tane polis arabası göünce: anne baak, poliççiii!!! iki taaneee!!!

27.12.2010
Ben ananeyi sevceeeem, öpceeeem, sarılcam aauuwww dapcaaam, o hiç ditmiyceeek...
 
28.12.2010
"Bu çöp kamonu, annenin işyenine didiiyoo" dedi ve oyuncak çöp kamyonunu bana doğru gönderdi :))

28.12.2010
Dayısı: Çınar, Simao hangi takımda oynuyor?
Çınar: Beçiitaş!!!
(Sonraki hedefimiz, "yer siyah, gök beyaz, şampiyonsun Beşiktaş" dedirtmek :D)

12 yorum:

Şule dedi ki...

bop bop yaptı,azgın ördek vs,daha önce nurturda görüp gülümsediğimiz şeyleri topluca görüp gülümsemek hoş olmuş:D

yeliz dedi ki...

hemen hepsini okumuşum da böyle topluca görmek hoşuma gitti:)

BERİL... dedi ki...

yemek istiyorum ben ama bunuuu! ama olmuyor ki böyle, insana iş yerinde kahkaha attırmayın hocam :):):):)

Bi maruzatım olacaktı dedi ki...

Bunların bir kısmını canlı canlı da duydum dün gece Danaan Teece'si olarak :)

SENAYC dedi ki...

Başak çım,
Ellerine sağlık,ne güzel oldu bunlar. Çınar da göümüzün önünde büyüdü. İyi ki nurturia var,iyi ki seni ve Çınar ı tanıdım.
Sevgilerle
Şenay&Yiğit&Fasülye

Başak Çelik dedi ki...

Topluca okuyunca benim bile çok hoşuma gitti ki hepsini bizzat yaşadım :P

Beril, sana karşı accayip mahcup olduğumdan sesim soluğum çıkmıyor... bir ara arayacağım seni yüzüm tutarsa :(

Öperim herkesi!

alev ertürk dedi ki...

başakcım cok güzel bir yazı olmuş maşallah cınarıma nelerde söylemiş öyle :)) canım bu arada bişey sorcam cınara hangi balık yağını kullaanıyorsun yazar mısın mahsuru yoksa :))

Başak Çelik dedi ki...

Merhaba Alev,
Seven Seas portakallı balık yağı kullanıyoruz; ama yılbaşında sonra Nordic Naturals'ın draje şeklinde olanlarını deneyeceğiz bakalım bir...

BERİL... dedi ki...

hehe :) ama ben biliyorum yanımda olmak istediğinizi, o bile yeter :)

yalnız düğün günümde bu bebişin kepçede ne işi vardı? sorarım sizeeee!

gezicini dedi ki...

sevgili anne ve oğlu,
2011 de daha öncesinden daha güzel olur inşallah. sağlıklı mutlu ve huzurlu bir yıl dileklerimizle...
sevgiler
gorki

yeşilanne dedi ki...

Başak, bu kadar olur :) Aynısını gülerdir bloga yapmak isteyip, fırsat bulamamıştım. Üstelik seninkini de daha bugün gördüm :) Kopyalamışım gibi olacakmış neyseki gördüm :)

Başak Çelik dedi ki...

Beril'cim,

Ben malum cumartesi çalışıyorum ve o sabah da Çınar&Ahmet bırakmışlardı beni şirkete. Gökhan da oğlumu kepçeye bindirdi sağolsun :)

Görkem, çok teşekkürler! Size de mutlu yıllar!

Yeşilanne,

Murphy kuralı diyorum :)) Ama sen de yaz, çok eğlenceli; ve böyle alt alta okumak çok da şaşırtıcı oluyor!!!

Sevgiler :)