7 Mart 2012 Çarşamba

Seminer Duyurusu: Çocuklarda Yaratıcılık, Özgüven, Özgürlük & Sınırlar

Çınar'ı şu anki sevgili çocuk doktorumuza (Prof. Dr. Hasan Tahsin Teziç, Güven Hastanesi) ilk götürdüğümüz aylarda, benim bitmek bilmeyen "şunu yapıyorum, acaba doğru mu yapıyorum... bunu böyle yapıyorum, acaba yanlış mı oluyor?" sorularım karşısında doktorumuz bana:

Bu çocuğa verebileceğiniz en önemli iki şeyden biri SEVGİ, diğeri ÖZGÜVENdir. Çok sevdiğiniz zaten belli. Bunun üstüne sorumluluk verir, onu belirli sınırlar içinde özgür bırakır ve dolayısıyla özgüven kazamasına yardımcı olursanız, kalan şeyler için endişelenmenize gerek kalmaz,

demişti... Kulağıma küpe oldu bu söylediği. Hatta sonrasında, okuduğum pek çok çocuk gelişimi kitabında ve duyurusunu gördüğüm seminerlerde de hep aynı sözlerle karşılaştım. Çınar'ı "sevgi ve özgüven" vererek büyütmeye çalıştım, çalışıyorum. İşte bu  yüzden, 18 Mart Pazar günü ben bu seminerde olacağım...

Sizi de beklerim, hem tanışmış oluruz belki :)

AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERLERİ

"Çocuklarda Yaratıcılık, Özgüven, Özgürlük & Sınırlar"

Nasıl bir çocuk yetiştimek istersiniz?

Mutlu? Kendine yetebilen? Özgüveni yerinde? Uyumlu? Yaratıcı? Kuralcı?

***********

Özgüvenli çocuklar yetiştirmek için anne babaya  düşen görevler nelerdir?
Özgüvenli bir çocuk yetiştirmenin bedeli sonsuz özgürlük müdür?
Çok fazla sınırlar ve kurallarla dolu bir dünya çocuğunuzun özgüvenini zedeler mi?
Çocuğunuzun yeteneklerine karşı nasıl duyarlılık geliştirebilirsiniz?
"Yaratıcı çocuk"a ithaf edilen anlamlar nelerdir?
Çocuklarda yaratıcılık sonradan kazanılan bir meziyet midir, doğuştan mı gelir?
Çocukların  hayal gücü ve hayalleri neye işaret eder?

*************

Her anne babanın hayatlarının bir döneminde mutlaka sordukları bu sorular sizin de gündeminizde ise..

Uçlar arasında gidip gelmek, bir çocuğun gözünden bu tartışmaya kulak vermek, empati yeteneği güçlü bir ebeveyne dönüşmek, gerçek vak'a örneklerini dinleyip fikir üretmek için Uzman Psikolog Iraz Toros Suman' ın konuşmacı olduğu Aile İçi İletişim Seminerleri' ne, "Çocuklarda Yaratıcılık, Özgüven, Özgürlük & Sınırlar" hakkında konuşmaya davetlisiniz..

Tarih: 18 Mart 2012 Pazar                              Saat: 11:00 - 14:00
Yer:  Binbir Çiçek Çocuklar Evi                              Kroki:www.binbircicekyuva.com
Adres: Reşit Galip Cad. Fıskiye Sok. No: 16 GOP - Çankaya - Ankara
Ücret: 30 TL  / Eşler için 2 kişi 50 TL
Kayıt ve Bilgi Almak İçin: 0 312 448 18 18 - 0 532 386 98 32 / Hilal Öktem

*******************
Uzman Psikolog Iraz Toros Suman, İstanbul Bilgi Üniversitesinde aldığı psikoloji lisans eğitiminin ardından bir kadın sığınma evinin kurucu müdürlüğünü yaptı. Bu deneyim aile içi iletişim problemlerinin geldiği son noktaya şahit olmasını; böylece çocuklarla çalışmanın önemini kavramasını sağladı. Bu dönemde uzmanlığını tamamladı ve tezini "aile içi şiddet" üzerine oluşturdu.
Kadın sığınma evinde kurduğu oyun odası herşeyin başlangıcıydı. Sağlık bakanlığı çalışanı olarak geçirdiği yıllarda çocuklarla ilgili ölçme-değerlendirme süreçlerinde aktif olarak yer aldı. Normal gelişim gösteren çocukların yanısıra farklı gelişim gösteren çocuklarla bol bol çalışma fırsatı bulan uzmanımız, 2009'dan beri "Iraz' ın Oyun Grupları" adlı oluşumu ile alternatif eğitim modellerinden esinlenen aktiviteler yaratarak ebeveyn katılımlı oyun grupları düzenlemekte,  İstanbul' da kendi kurduğu çocuk atölyesinde  aile danışmanlığı yapmakta ve aile içi iletişim seminerleri vermektedir.
Uzman Psikolog Iraz Toros Suman aynı zamanda Türkiye' nin ilk veli inisiyatifi Montessori Okulu Küçük Kara Balık Çocuk Evi' nin kurum psikologu olarak görev almaktadır.

7 yorum:

alev ertürk dedi ki...

istanbulda olsaydı gerçekten kaçmayacak bir seminermiş canım yaaa,bak öğrendiklerini bizimle de paylaş olur mu :))

larcencielblog dedi ki...

Tabii ki :) Sevgiler! Başak

Işıl dedi ki...

cok guzel bir seminer olacaga benziyor ben de gitmek isterdim ama kizimin dogumgunu o gun. ilerde yine olur umarim.
Bir de Iraz ara ara bu semineri İst.da da veriyor bildigim kadariyla.

banu dilik dedi ki...

Basak`cim, ne guzel bilgiler paylasiyorsun. Orada olamiyacagim maalesef ama daha sonrasinda benim gibi uzakta kalan ve `umarim yanlis birseyler yapmiyorumduru kendisine defalarca soran anneleri`bilgilendirebilirsen cok sevinirim.

daphs dedi ki...

ben geliyorum!!!! yerimi ayırttım bile! orada görüşürüz!!

larcencielblog dedi ki...

Süper Defne'cim :) Görüşürüz!!!

larcencielblog dedi ki...

Alev, Iraz Hanım'ın blogu:

http://ruzgarestiustume.blogspot.com/

Kendisi zaten İstanbul'da ve bu smeinerlerini sıkça yapıyor. Blogdan takip edebilirsin :)

Sevgiler! Başak