19 Aralık 2011 Pazartesi

Duyuru: Özgürkalp Sunumu (25 Aralık 2011, Pazar)

Daha önce bir kısmına katılabildiğim Özgürkalp sunumunu burada anlatmıştım...

Önümüzdeki pazar günü, Özgürkalp yine bir sunumla Binbir Çiçek'te olacak. Ben bu sefer tamamını dinlemöek istiyorum; umarım katılabilirim! Bence siz de kaçırmayın!

Sevgiler...

NOT: Aşağıdaki açıklama Özgürkalp'in kaleminden... Onu biraz tanıyabilmeniz için aynen ekliyorum!

--------------------------------------

DOĞAL ÇOCUK GELİŞİMİ - ANNE-BABA VE ADAYLARINA KENDİLERİNİ EĞİTME BİLGİLERİ

Tarih: 25 Aralık 2011 Pazar

Zaman 13:00 - 18:00

Nerede: BİNBİR ÇİÇEK ÇOCUKLAR EVİ,

ReşitgalipCaddesi, Fıskiye Sokak No:16 , G.O.P. Çankaya/ANKARA


Tel: (312) 448-1818
*****************

açıklama - - - - - -

Bir Alternatif Çocuk Eğitimi,

"Çocuk tahakkümsüz olarak nasıl gelişir, öğrenir"

türünden konuları doğum ve bebeklik sürecinden başlayarak örneklerle anlatacağım sunumda... kendini, çocukluğunu ve çevresini anlamak isteyen herkesi davet ediyorum..

ÜCRETLENDİRME: Sunum sonunda bir "sihirli şapka" döndürüyorum. Herkes istediği ve gönlünden gelen ücreti şapkaya verebiliyor.

Sunum 4-5 saat sürmekte ama merak etmeyin.. o 4-5 saat su gibi akıp gidiyor...

--------

doğum öncesi...

doğum anı... suda doğum, evde doğum, hastane doğumu vs.

doğum sonrası..

0-3 yas gurubu, burada 'Emile Pikler' in edindiği bilgileri aktarıyorum.

Emile Pikler, Montessori'den bağımsız olarak benzer -hatta aynı- bilgileri keşfetmiş ve uygulamış..

ve 18 yaşına kadar giden etaplar..

çocugun doğası... çocuğun doğası var mıdır, yoksa çevre mi doğasını belirler?

çocuğun egosu var mıdır? varsa hangi işlemi görür?

çocuğun gelişme etapları...

çocukta odaklanma...

çocuk nasıl öğrenir? nelere dikkat edilmeli ve neler bunun için hazırlanmalı...? çıraklıktan ustalığa giden öğrenme...duyular...tekrarlama...

çocuk ve bağımsızlık ne anlama geliyor...

hazırlanmış ve rahatlatılmış mekan: nasıl yaratılır ve nelere dikkat edilmeli...

aktif tehlikeler ne anlama gelir..

çocuğun travmalara ve blokajlara karşı 'kendi kendini iyileştirme' yetenekleri..

öğrenim malzemeleri: bunların çocuklara sunumları, malzemelerin aile fertlerince yapımı.

çocukların gelişme etaplarında nörolojik beyin gelişimi...

çocuk ve büyükler arasındaki olumlu ve olumsuz iletişim şekli..

özgürlük ve sınırlar, sevgi ve saygı : çocuk eğitiminde ne anlama gelir...

en mühim konulardan birisi ise: aile fertlerinin çocuk gelişimdeki rolleri...

anne, baba ve müesseselerin (okul vs.) çocuğun gelişimindeki etkileri...?

bildiğimiz öğretmenler eğitimde şart mıdır?

Notlar şart midir?

bu arada Rebeca Wild'in Ekvator'da 30 sene önce kurdukları alternatif okulda edinilen tecrübelerde aktarılcak..

görsel malzemeleri kullanarak sunum yaklaşık 4 saat sürmekte.

kullandığım kaynaklar almancadır. kaynaklar genel olarak kitap, dosya ve video şeklinde bende mevcuttur ve isteyene kopyalanabilir. (10gb)

- viyana da, montessori eğitiminden aldığım kaynaklar. felsefesi,

malzemeler ve bunların sunumu ve kullanım hakkında...

- rebeca wild in kitapları. temelinde montessori nin felsefesi yatan ve 30 sene önce anaokulla başlayıp lise okuluna kadar giden bir yolun tecrübelerini kitap ve seminerlerde paylaşan bir çift (rebeca ve mauricio). bu çiftin yazdığı kitaplar ve verdiği seminerler üstüne almanya ve avusturya da oluşan bağımsız okullar 'freie aktive schulen' ,'özgür aktif okulları'.... kurdukları 'pesta' isimli okulun filmi...

- emmi pikler, budapest te, 1900 lerde, yetimhanede görevli olan bir çocuk doktoru. annesiz ve babasız büyüdüklerine rağmen çocukların travmasız gelişimlerini sağlayabilmeleri için 'hazırlanmış mekanlar' ve 'iletişim şekilleri'... emmi pikler enstitüsü

*********

özgürkalbin bir parçasi, sizler için:

2002 Dortmund Üniversitesi, Sosyal Eğitim Bilimlerinden mevzun oldum...Diploma tezimin konusu: "fakirliğin ve zenginliğin oluş nedenleri ve sosyal pedagoji için varılabilinen sonuçlar" "Ueber die Entstehung von Armut und Reichtum und die Konsequezen für die Sozialpaedagogik" Dortmund, 2001-2002, Almanya. Bu çalışmada, mevcut olan para programının topluma, ailelere ve bireylere yansıttığı olumsuz psikolojik yanlarını ele aldım ve alternatif para sistemlerini değerlendirdim.

2002 ile 2007 arası 10 ile 22 yas guruplarınla belediye projelerinde calıştım... Bunlar, Almanya-Dortmund'da ve Avusturya-Viyana da gerçekleşti..Mevcut olan alanlarda çocuklar ve gençler için yeteneklerini geliştirebilecek imkanlar ve mekanlar sunmaktı.

2007 de viyana da montossori eğitime başladım ve herhangi bir şekilde devam etmekte..

http://montessori.at/akademie.xhtml

Rebeca ve Mauricio Wild in Almanya'daki 2009 seminerine katıldım.

Wild ler üzerine bilgiler:

http://de.wikipedia.org/wiki/Rebeca_Wild (almanca)

http://www.subud-sica.org/Sections/Inspire/Inspire02/

Inside/Pages/Education/ETReportBodyFrame.html

The Pestalozzi School (ingilizce)

***********************************




2 yorum:

Benden Bizden dedi ki...

Arkadasim gelicem diyorsun gelmiyorsun cık cık cık.. Bakindim sana ama yoktun. Ancak yarisini dinleyebildim, sanirim 2. yarisi bana daha cok hitap ediyordu ama kismet degilmis. Bir sonrakine tam kadro gidelim :)

larcencielblog dedi ki...

Hay allah :(

Ama "umarım" demiştim; olamadı...

Evet, başka bir fırsatta mutlaka görüşelim :)

Sevgiler, mutlu yıllar!