3 Aralık 2011 Cumartesi

Yılın Sonunda Yeni Başlangıçlar

Çınar Binbir Çiçek'e başladığında "bebek sınıfında"idi. 20,5 aylık minnak bir bebekti kendisi. Sonra, 2011'in başında "toddler" (herhalde küçük çocuk olarak çevrilebilir) sınıfına terfi etti. Biraz daha büyümüştü, tek derdi özbakım olmaktan çıkmıştı, daha "entellektüel" etkinliklerle zaman geçirebilir hale gelmişti...

Seviyordum ben "toddler" sınıfının entellektüel ama hala bebeklikten kurtulamamış neşeli havasını. Özenini, coşkusunu. Ama bir yandan da, Montessori gruplarının her hafta yaptıkları gezileri, yüzme derslerini, çeşit çeşit etkinliklerini ve paylaşım günlerini kıskanmadan da edemiyordum.

Bir önceki hafta Hilal Hanım "artık yavaş yavaş Montessori'ye geçiriyoruz Çınar'ı" dediğinde ben çok sevindim; Çınar o kadar sevinmedi. Benim oğlum muhafazakardır alışkanlıkları konusunda. Anneannesinden az ekmek yemedi :) Dolayısıyla işin gezi, etkinlik, paylaşım kısımları hiç ilgilendirmedi onu, varsa yoksa Miss Özge'si ve sınıf arkadaşlarından ayrılma derdi... Neyse, her zaman yaptıkları gibi, yine Çınar'ın ritmine uydurdular geçiş dönemini ve geçtiğimiz hafta ortasından beri Çınar artık bir Montessori veledi! Yeni öğretmeni Miss Züleyha, aslında Çınar'ın bebek sınıfındaki ilk öğretmeni. Hoş, hala "ben Miş Züeyya'nın sınıfına ditmiyceeem, tendi sınıfıma ditceeem" diye tuttursa da arada, sanırım alışmaya başladı iyice. Tabii, Monetssori sınıfları biraz daha sıkı kuralları olan sınıflar. Kural denince, aklınıza Alman disiplini gelmesin. Hayatı kolaylaştıracak kurallardan bahsediyorum... şimdilik Çınar için o kurallar biraz esnek. Soundbox'ların içindeki malzemeleri birbirine katmasına ya da sınıfta deli danalar gibi koşmasına ses çıkarmıyorlar; ama işte, yavaş yavaş tempoya uyduracaklar.

Toddler sınıfında öğrendiği şarkılardan Itsy Bıty Spider... Montessori sınıfının ilk circle-time'ında arkadaşlarına söylemiş. Ben videoyu sabahın köründe çektiğim için yavrum biraz pejmürde, idare ediverin :)

Ben ondan daha hazırmışım tabii. Gezi, etkinlik, paylaşım, ıvır zıvır dendi mi kendimden geçiyorum. Bence, en az anası kadar sosyal ve gezenti bir kişilik olan, aynı zamanda da en az anası kadar kural seven oğlum da kısa zamanda eski alışkanlıklarını kırıp kendini Montessori sınıfının eğlenceli ama kurallı dünyasına teslim edecek :)


Bu arada...

Benim hayatımda da yeni bir gelişme var. Hani yazmıştım ya vakityle, çocuk yaptım da kariyer yapamadım, diye... Yapıyorum galiba!

Bugün mevcut işimde son günüm! O çok istediğimi yazdığım iş var ya... Hayır, tam olarak o olmadı; ama, bir yaklaşık sonuç oldu :) Görünen: çok çalışacağım, Çınar'ı artık okula bırakamayacağım (babası üstlenecek), belki seyahatlerim olacak (1-2 günlük), Çınar için zırt pırt izin alamayacağım; ama, karşılığında daha mutlu bir anne olacağım, işimde tatmin olacağım (gibi görünüyor), gerçekten eğitim aldığım konuda bir işe yarayacağım!

2011 durdu durdu, son anda bana bu güzel hediyeyi sundu! Ben de bu hediye için biraz risk aldım ama: bu yeni iş ihtimali ortada yokken, Kasım başında, artık çalışmak istemediğimi ve yılbaşında ayrılacağımı söyledim... Evrensel çekim yasası, sen nelere kadirsin!

Daha yılbaşına çok var; ama, artık beni de yılbaşı ruhu sarmaya başladı sanki... Arzu'm çok güzel süsleme resimleri göndermiş bana, onlardan biriyle bitireyim bu "yılın sonunda yeni başlangıçlar" yazısını!


Kaynak için bir TIK

Hepinizin sene sonu harika geçsin ve muhteşem bir yıl hepimizi bekliyor olsun!!

3 yorum:

gezicini dedi ki...

valla ikiniz için de çok sevindim Başakçım. hayırlı uğurlu olsun!
sevgiler
gorki

İkiz Annesi dedi ki...

Yakışıklının yeni sınıfı sizin de yeni işiniz hayırlı uğurlu olsun.Umarım 2012 tüm güzellikleri ile gelir hepimiz için:)

Seda dedi ki...

Hem gecmis olsun (biraktigin sirket icin soyluyorum) hem de cok cok tebrikler! Gozun aydin..

Monti Cinar'in tavrini severim :) Azicik alissin,sizi hizaya alir evde hazirlikli olun :)